SKIFEST zet zich tot het uiterste in om van jouw wintersport een succes te maken. Helaas komt het echter in sommige gevallen voor dat er ondanks onze inzet problemen zijn.
Wijze van melden
Wanneer je ontevreden bent of klachten hebt over de reis of de door je geboekte accommodatie, dan dien je deze ter plaatse onmiddellijk kenbaar te maken aan onze reisleiding (indien aanwezig) of aan de accommodatieverschaffer. Op het moment zelf kan er vaak wat aan worden gedaan, terwijl het achteraf niet meer mogelijk is de problemen nog op te lossen. Indien jouw probleem niet naar wens wordt opgelost of je er met de accommodatieverschaffer niet uit komt, dien je altijd direct vanaf je vakantiebestemming met ons hoofdkantoor in Nederland contact op te nemen. Alleen dan is het voor ons mogelijk om een probleem goed te verhelpen. Deze handelwijze is absoluut noodzakelijk. Klachten die op de bestemming niet zijn aangemeld, kunnen na afloop in Nederland niet in behandeling worden genomen. Voor het in behandeling kunnen nemen van klachten dien je op de bestemming een klachtenformulier op te stellen en door de reisleiding (indien aanwezig) of de accommodatieverschaffer te laten ondertekenen. Voor verdere informatie hierover verwijzen wij je naar de ANVR-reizigersvoorwaarden. Als je klacht niet tot tevredenheid is opgelost of als jou ter zake geen genoegdoening is verschaft, kun je tot uiterlijk 24 maanden na de datum van indiening van jouw klacht bij ons het geschil schriftelijk voor leggen aan de Geschillencommissie Reizen, te bereiken via de link: www.sgc.nl. Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kun je bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht betrekking heeft op Skifest of op het tot stand komen van de boeking, dan kun je deze bij ons indienen door ons te mailen op info@skifest.nl. Na ontvangst van een klacht voor vertrek, versturen wij een ontvangstbevestiging met een behandelingstermijn van 1 dag. Afhankelijk van het type opmerking kan het voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om een passende reactie te geven. In dit geval krijg je altijd binnen 2 weken na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie van ons. Hierbij houden wij uiteraard rekening met jouw vertrekdatum.
Voorbehoud
Een vakantie in het buitenland betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten, anders dan thuis. Dat is een van de aantrekkelijke kanten van een vakantie, maar ook een aspect om bij je vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Wanneer je kiest voor een eenvoudige accommodatie, kun je natuurlijk geen vijfsterren hotel verwachten. Ook moet rekening worden gehouden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op de bestemming, van een beperkte openstelling van winkels en uitgaansmogelijkheden, skiliften en beperkter aanbod van faciliteiten en verbindingen in voor- en naseizoen.